Wednesday, 25 January 2012

perempuan dan misai.

Assalamualaikum hai and hello :)

Harini aku nak cakap pasal perempuan dan misai. korang penah dengar tak perempuan ada misai ? mustahil tak penah, sebenarnya ramai dah perempuan yang ada misai kat luar sana. termasuklah aku. cett. haha. benda nie jadi mungkin sebab pemakanan ataupun memang keturunan. dah Tuhan nak bagi kita terima jela ye dakk, hee. tapi tak salah kalau kita nak buang sebab dari segi agama memang membenarkan. perempuan memang dibenarkan buang misai tu sebab takut nanti disamakan pulak dengan kaum adam.

misai.

Wanita yang ditumbuhi bulu selain bulu mata dan bulu kening diharuskan untuk membuangnya. Hukum mencabut bulu di muka perempuan iaitu di pipi dan di atas bibir dibolehkan untuk mengembalikan keaslian wajah wanita yang memang tiada bulu dimukanya.

Macam mana nak hilangkan ? 


Nak cukur? try laa. mesti lagi banyak yg tumbuh and lagi kasar. tak sesuai kot cara tu. nanti jadi macam nie.

haha. gurau je :)

nie ada cara yang lagi berkesan.

-Sediakan sebiji limau nipis dan setengah sudu gula pasir.

-Perahkan jus limau tu dan campurkan dengan gula pasir tadi, then sapu pada tempat bermisai tu sambil menggosok perlahan lahan. Ia membantu menanggalkan bulu bulu halus pada bahagian tu.

-Biarkan sejam kemudian dibilas dengan air bersih. Lihatlah hasilnya, InsyaALLAH.


SELAMAT MENCUBA GENG :)

No comments:

Post a Comment