Monday 22 April 2013

Cuti

Assalamualaikum. Lama dah tak jenguk blog, busy kate ko haha. So sekarang tengah semester break and masa tersangatlah banyak untuk update blog memandangkan kerja pun tak dapat lagi. Bayangkan dah seminggu lebih cuti tapi still memerap kat rumah. Oh pishangggggg!

Sekarang nie dok rumah dah takde kerja lain dah, bangun pagi kemas rumah bagai lepas tu online plus main game sampai bosan and baca novel. Novel tak tinggal okengg, baca novel nie dah macam makan aku rasa, tak baca tak sah haha. Setakat nie dah 3 novel habis aku baca, sekarang nie tengah on the way nak habis lagi satu, hihi.

Nah, nie novel yang dah habis baca. Tak rugi baca! Tambah ilmu, ilmu ke? Hehe

 

Haa nie dia buku yang aku dah baca and yang tengah baca yang bila blogger jadi maid tu. Semua buku nie cerita best, kalau tak best memang aku tak baca la kan. Kalau nak tau ;ebih pasal buku buku tu pi la google je, kompem banyak dah orang yang review pasal buku buku tu.

Sementara tak dapat kerja nie, bila petang ada la jugak aku pakat dengan member pegi jogging. Al maklum le berat dah naik taknak turun turun haha, banyak lemak tepu dah aku rasa :p Cik abe pun dah dok bising, so aku pun merelakan diri pergi jogging, makan pun kena jaga tapi kengkadang tu bila keluar termakan jugak kat Mcd tapi takat makan bubur or yang ringan ringan je, takde lah ambik heavy sangat. Diet diet

Nak dijadikan cerita, harini aku pergi jogging sorang. Takut sebenarnya sebab tak biasa plus monyet monyet yang ada, dah nama pun jogging dekat hutan rekreasi confirm la ada monyetkan tapi aku beranikan diri dan akhirnya aku berjaya, yeayyy! 

Bayangkan lah korang tengoh joging sensorang tiba tiba dengar bunyi, tak tau tu bunyi apa sedangakn kau sorang je kat tempat tu, keliling semua hutan, apa rasa? Cuak tak cuak? K tadi benda tu jadi kat aku, sekali aku toleh tepi nampak monyet tengah dok pandang aku, fuhh tak tau nak cakap rasa apa, cuak tahap max! Nasib baik dia tengok je. Jalan punya jalan lepas tu, sampai la satu kawasan yang agak sunyi jugak tapi terang sebab tepi tu jalan raya tapi monyet ada lah dalam 5 ekor, nie lagi cuak tak ingat dunia, kiri kanan monyet, depan belakang monyet. Mengucap aku dalam hati. Nasib baik ada pakcik kebetulan tengah lalu situ jugak and monyet tu pun sekadar memerhati je. Fuhh lega lagiiii, alhamdulillah :) Lepas tu jogging le sampai biasa sampai habis pastu balik.

Huh panjang jugak aku taip harini. Mengah aku menaip *k tipu haha. Ini je yang aku nak share dengan korang kali ni, jangan lupa doakan aku dapat kerja k, Amin.










No comments:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers